fredag 17. juni 2011

Stor laks (8,2) tatt 14 juni

Etter 69 timer med aktivt fiske tar jeg sesongens første
Ny personelig rekord på fluestang

Nå har jeg endelig klart det.....Våknet slapp å forkjølet på sofaen etter jobb ,syk..... men det var perfekt vannføring så valget var enkelt.
Dro ned til Jarlshølen, fy faen jeg fikk "ståpæls"......perfekt vannføring fin farge.
starter alltid med en kaffekopp for å se på elva,,,,, men jeg klarte det ikke,den var så fin.
Fra gårsdagens økt hang det på en orange shrimp trebel i str 10, gikk ut på godplassen ,dro ut skyteklumpen, et kast, dro ut 5-6 meter skyteline nytt kast 90 grader over elva, to sekunder gikk "pang" der satt denn.
Resten av historien er lang men for å korte ned, blir det noen stikkord i stedet: kjente att den var stor,koste meg i en halv time med en tøff kamp, plutselig låste snella seg, bannskap eder og galle jomet som et ekko gjennom dalen, prøvde febrilsk å fikse snella, måtte ringe en kamerat om hjelp, han er 15 min unna, lar lakse stå i strømmen, laksen har hentet krefter, hjelpen kommer, klarer nesten ikke å sveive inn, må bruke full muskelkraft på sveivinga, får beskjed om att laksen ser stor ut, forbanner snella, vekta går fra 5kg til 7kg på noen minutter, pga av snella, må jeg rygge inn i ørderskogen når laksen kommer mot meg, eder å galle jomer , greiner knekkes, steiner veltes, snøre hektes, rune faller i elva, endelig er laksen på land, takk til min gode venn Rune, det er gått ca 1 time fra hugg til landing, ser laksen feit å blank, veies til 8,2 og er 92 cm lang, blir bekymret for frysekapasiteten men er glad å lykkelig. Er litt skeptisk på turen opp fra jarlhølen med en så tung laks ;-)
  • Vannstand: 31,2 kubikk
  • Vær : lett regn
  • klokkeslett: 19.30
  • Flue : orange shrimp
  • Elv : Forra
  • Vald : Jarlølen
  • Vekt : 8,2 kg
  • Lengde : 92 cm




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar