torsdag 14. juli 2011

Trakk kølapp i Forras mest trafikerte høl

Etter noen dager med lite vannføring i Forra har jeg vært utro! jeg har faktisk tilbragt noen timer i stj elva, men tvert vannføringa  i Forra hevet seg igjenn var jeg på plass.
Fisket av flere vald denne dagen ,trakk kølapp i Tyldhølen å ventet tålmodig på tur.Her må du ha større tolmodighet enn en etter ett besøk på postkontoret den dagen trygda blir utbetalt, personalet utfører en skjult gåsakte-aksjon mens de tørrjabber om vær å vind med alle kundene ,bare en kasse er betjent ,kunden foran deg heter garåsen som uforskammet tømmer hele sekken på skranken for å finne lappen med pinkoden.
Da alle hadde dratt hjem satte jeg på en sunray shadow, fisket meg gjennom hølen, kl 23.00 satt det en fin laks på kroken.
Tyldhølen er ett populært vald med lett tilgjenglighet, her sveipes det over med mange forskjellige fluer det meste av dagen. Jeg tror det alltid står laks her, men man må ha rett flue å  ikke minst : rett fart på flua.
Vannstand: 14,5 kubikk
Vær : overskyet
klokkeslett: 23,00
Flue : sunray shadow
Elv : Forra
Vald : Tyldhølen
Vekt :3.0 kg
Lengde : 65 cm 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar