onsdag 31. august 2011

Sone 5- vakkert/mystisk/hemmelig ?

Av ren nysgjerrighet avla vi lørdag den 27 august sone 5 ett besøk. Med hull i en kartong litago, la vi turen til sone 5 en tidlig lørdags morgen. Dette skulle bli sommerens varmeste dag med 26 grader i skyggen , noe som vi skulle få kjenne på lukta av litagomelka som lå å gjæret i bilen. Denne lukta av surnet melk er forsatt med meg den dag i dag (4 sept). En annen lukt som trengte seg på var lukten av svette baller inntullet i ullundertøy og vadere, det er sjelden jeg hater på fisketur men på denne turen var varmen ett hælvete. Nå er jeg klar for sydentur i vadera.
Det var ikke bare varmen som var ett problem , vinden var vår andre uvenn. Hvert kast var en risiko for syn og hørsel, jeg tror faktisk "Benifax" har foretrukket spikermatta foran fluestanga denne dagen.
Ellers må jeg nok innrømme att sone 5 er en skattekiste av naturopplevelser og fine fluedrag. kjørte rundt til de forskjellige hølene som en kvaks i august (innpåsliten/uten mål mening).
Så bare en laks, men den hadde fått sydenfarge. Jeg skal nok tilbake hit i Juli neste år, på middels vannføring det tror jeg blir spennende.
Fikk faktisk en brunørret på nesten kiloen da eg fisket meg fra Pullen til Myrmohølen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar