søndag 3. juli 2011

Stangbrudd å laks på en å samme dag ;-)

Lørdag 2 juli

Etter gårsdagens bruduljer er jeg klar for fight, fisket til klokken ett i går natt dro hjem lå å funderte hva jeg skulle ha gjort anneledes til kl 04.00 (skulle hatt ett mere sideveis  press og ha sluppet den ned i kulpen under) Drømte også att jeg dro ned til midtkil kamping med monsterlaksen slo den så hard i bordet i bua att modemet fikk større skader nå enn etter lynnedslaget i juni.vel morras økta stod for tur ,kjørte oppover dalen, trodde det var "fest i natt" makan til folkevandring på valdene i forra.
Fisket gjennom mange vald ,men ingen laks ville ta, dog oppserverte jeg en stor laks som jeg fisket hardt på.
Jeg merker att fighten i går har gjort noe med meg, det var nok min livs laks, var det forras største? Ser jeg fisk på 0-6 kilo så er jeg ikke så interisert. Har jeg blitt bitt av storlakslusa. Tror det ja.
Vel stanga knekte i går, nederste ledd under ett normalt speykast makan till drittstang,er påpasselig med å sjekke att leddene er skikkelig sammen.
Begynner å spekuler på produkter fra guideline nå. Oppsummering: hull i vadera (skjøt i neoprensokken), ødelagt snelle og knekt stang ,vadesko med gummisåler som hadde utkonkurert hvilken som helst av de beste skøytepar i verden når det gjelder friksjon (glatt som faen), alle produkter kjøpt i fjor.
Dro hjem ,etter mat å drikke fant jeg fram min gamle stang igjenn .
Tok kveldøkta i jarlhølen , sannelig min hatt kl 20.46 fikk jeg en laks. 3kg blank å fin hadde over 30 lus på seg med egglederne inntakt.
VIDEO KOMMER



  • Vannstand: 18,4 kubikk 

  • Vær : sol 

  • klokkeslett: 20.46 

  • Flue : en navnløs hjemmelaget

  • Elv : Forra 

  • Vald : Jarlølen




  • Ingen kommentarer:

    Legg inn en kommentar