tirsdag 27. september 2011

"Rapido" på et kveldsbad. Snakk om neger!

Jeg, et blekansikt med kløvet tunge fanget en hottentott av en laks.
Den 30/8 tok jeg atter en gang turen ned til Jarlhølen, makan til multikulturell smeltedigel skal du lete lenge etter. Her var det flere hudfarger å se enn den gangen jeg rota meg meg bort i Oslo og bydelen grønnland på jakt etter kåken til søstra mi. ( cupfinalen 1999 mellom R.B.K å Brann med minst 2 i promille)
Når jeg snakker om hudfarger i Jarlhølen, er det hudfarger på laksen jeg snakker om ;-)
På sesongens nest siste dag tok jeg vakker,stor laks i gytedrakt som jeg gjennutsatte. flue?,,,,,,,,,,,,,,orange shrimp.
Man ser experter på alaskens filmklipp elegant tar flua løs, slipper den ut uten  fisken berøres......er det så enkelt? vel vel jeg er glad kameraet var tom for strøm. Kjørte laksen hardt da jeg så den var "rapido" fikk den raskt inn til land, men mine forsøk på å vippe flua løs med tanga lignet mere på avsluttingen i ett benny hill show. Stikkord: knall og fall. Faen det er vanskelig når laksen strutter av krefter å du står i ei steinur.
Vurderer å ringe salmar seafood for å prøvefiske i merdene deres slik att å gjennutsette en laks blir like enkelt som å spise røykalaks
Er vel ingen stor tilhenger av catch and release, heller mer mot catch and freeze men mener laks i gytedrakt bør settes tilbake og selvplukket rips bør limes på busken igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar