onsdag 26. oktober 2011

Ikke alle liker at jeg "blogger"

Hei Jonas
Vi mødtes i Forradal nogle gange i år. Jeg traf på Eiwind og dig ved Dahls og i Jarlhølen. Husker du danskeren, som du talte med og lod dig fiske først i øvre Jarlhøl? Tak for sidst og bra snak...
Jeg har fisket mye i Forra i ca 20 år. Forra variererer mye i fangster fra år til år. Jeg har ofte fisket der p.g.a. få folk, set i relation til Stjørdalselva. Når Forra så endelig har givet lidt brugbart fiskeri, har jeg nok været lidt egoistisk - ikke berettet for nogen. Jeg har oplevet i Stjørdalselva og andre elve, hvordan valdejere bliver grådige og lugter penge, når der pludselig fanges bra med laks på deres vald... Året efter er de private!!
Et par norske venner har oplyst mig om, at der desværre bliver blokket og filmet fra hølerne i Forra. Jeg kan forstå, fra din blok, at du er rimelig "ny" som laksefisker i Forradal  . Jonas, jeg kan og vil naturligvis ikke bestemme, om du skal filme og blokke derfra. Men tro mig, du skyder dig selv i foden. Som du også selv skriver, er der generelt kommet mye mere folk deroppe og visse tidspunkter må man trække kølap.... Det var kanske bedre at holde lav profil, om du ikke vil minimere dine egne chancer for bra laksefiske og følelsen af at fiske jomfrueligt vand. Det er vel ligegyldigt, at hele verden ved om, at man er en bra laksefisker? Det primære er vel, at man selv koser med sin hobby?
Mvh
xxxx xxx  xxxxx   

Jeg er ikke en bra laksefisker.
Jo da "dessverre" blogger jeg, men kansje jeg skal slette den så du får din uke med jomfruelige fiske.Jeg tror noen tenker for mye på seg selv.
Egoisme er ikke bra for rekruttering av laksefiskere. Del det du vet er mitt motto,om  du møter dem ansikt til ansikt eller via nett.Slå av en prat, del erfaringer.  (jeg ga vel deg også noen tips, men du vet vel alt fra før)
Hemmelighetskremmerier kan jeg spare meg for.
Hils dine norske venner med det ;-)

4 kommentarer:

  1. flot at redigere og puplicere private mails!!Dine "ædle" motiver og dit motto er bullshit og bare en undskyldning for at vise sig frem(show of)Ingen har brug for dine tips... Jeg traf dig også i sommer,hvor du spillede smartass...

    SvarSlett
  2. Rend mig i røven jævla spaser danske. skjer æ dæ nedi der neste år velte æ bautan over dæ!

    SvarSlett
  3. tror det er best vi setter strenger regler i norge. så vi slipper sånn dritt som han dansken som skriver her. la danskene fiske i sine egne elver med sine ekstreme fine stryk. hahahaahaah
    Husk en ting du dansken. du er en gjest i norge.så du bør skjerpe oppførselen din. jeg fisker selv i forra. syns det er fint å se folk ved elva litt her og der.

    SvarSlett
  4. dumme danske blogger, ødelæg kun fiskeriet for dig selv og ikke andre, hilsen en dansker

    SvarSlett