lørdag 30. juli 2011

Enn om det kunna regnet sånn her som det gjorde under Dannmarksferien

Har vært lite fisking i det siste p.g.a lite vannføring, det surkler jo mere i hageslangen min enn det gjør i Forra. Men dette er jo en fin annlednig til å ta en runde med jåen på plena som ikke er slått siden 28 mai. Kjerringa maser om garasje (noe som jeg har utsatt på tredje året) men hvem har vel tia til det i ferien når laksen vaker å fluestanga skriker etter å bli voldtatt. Nei da er det bedre å bruke halve arbeidsdagen til å rigge seg opp med arbeidslys i høstmørket. (når sesongen er ferdig)
Var en tur oppe i Forra i går, klarer meg maks 3 dager uten å dyppe snøret i elva for å unngå abstinenser.
Tok turen nedom Lauphølen i bekkmørket, hadde ett napp + att jeg mistet en fin laks som var på i 10 sekunder. Vel nattefiske og ett fugleskremsel av en sunray shadow er oppskriften. Flua er bundet av geiterams ,rævhår , to værhår fra katta og en bunt valgfrie hår fra nabokjærringa he he, nei da .
I dag var jeg med på dugnad av regi sjff, vi tok for oss fuldsethbekken. Der vi gjorde adkomst fra hovedelva enklere, vi bygde terskler for å heve vannspeil, vi la ut gytegrus og la ut store steiner i bekken slik att gytemuligheter og oppvekstvillkår for sjøørretten blir bedre.
Slike tilltak er svært viktige,dugnadsånden var på topp å all ære å honør til de som tar tak for å organisere /planlegge og ikke minst utføre slike tilltak som vil fremme bestanden av sjøørret.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar